تبلیغات
دست زمونه - تلخ و شیرین - 20 فرمان برای شاد بودن

بازدید كنندگان محترم اگه مطلب یا درد دلی دارین برای ایمیل وب بفرستید
تا براتون بزارم رو وب . با تشكر

علی

جستجو

 

20 فرمان برای شاد بودن

پنجشنبه 20 اسفند 1388   01:15 ق.ظ


نوع مطلب : عمومی ،

شادی حالتی موقتی است که تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار میگیرد ، از وضعیت آب و هوائی گرفته تا موجودی حساب پس انداز شما . نمی توان پیشنهادی برای رسیدن شما به شادی دائمی و باقی ماندن در آن وضعیت داد ، اما راههای زیادی برای تغییر از مسیر عصبانیت ، غم و نگرانی به حالتی از شادی وجود دارد. در این مقاله 20 ایده برای رسیدن به این حالت پیشنهاد شده است. یکی از آنها که در شما عملکرد بهتری خواهد داشت را انتخاب کرده و به آن عمل کنید اگر برخی از آنها در شما ایجاد اسنرس میکند یکی دیگر از راهها را انتخاب کنید .

 

 

1 – در زمان حال زندگی کنید

 

در لحظه زندگی کنید . به جای نگرانی در مورد آزمایش خون فردا در حین شام خوردن با خانواده تان ، روی زمان حال و جائی که هستید تمرکز کنید .

 

2- بلند بخندید

 

تنها پیش بینی یک اتفاق شاد میتواند سطح آندروفین و دیگر هورمونهای مربوط به شادی را در بدن افزایش دهد و تولید هورمون استرس را کاهش دهد .

 

3- خوب بخوابید

 

در طول روز به مقدار کمی بخوابید و یا ساعت 8 شب با یک کتاب به رختخواب بروید و چراغ را یک ساعت بعد خاموش کنید ابن کار باعث بهبود اوضاع روحی و دیدگاه شما راجع به زندگی میشود .

 

4- زیر لب زمزمه کنید

 

موسیقی تسکین دهنده است . مطالعات نشان داده است که موسیقی بخش هائی از مغز را که در تولید شادی موثرند فعال میکند .

 

5- اطراف خود را مرتب کنید

 

در حالیکه همه جا پر از مجله و برگه و صورتحساب باشد و چک هاتان را پاس نکرده باشید غیر ممکن بتوانید تفکر کنید ، نفس عمیق بکشید یا استراحت کنید . به علاوه اینکه ذات عمل تمیز کردن می تواند آرام

 

بخش باشد البته اگر شما به انچه انجام میدهید تمرکز داشته باشید.

 

6- نه بگوئید

 

فعالیتهائی که غیرضروری هستند و شما از انجام آن لذت نمیبرید را حذف کنید . اگر تصور میکنید برای کاری ساخته نشده اید و از فکر انجام آن دچار اضطراب میشوید از انجام آن خودداری کنید و به دیگری بسپارید .

 

7- یک فهرست تهیه کنید

 

هیچ چیز مثل نوشتن کارهایتان نمی تواند در سازماندهی افکار شما و آرام کردن تشویش هایتان کارساز باشد . تیک زدن هر کاری که انجام میدهید یک حس فوق العاده از تکمیل آن را به شما میدهد .

 

8- در هر زمان فقط یک کار را انجام دهید

 

دکتر ادوارد سوارز روانشناس دریافت کرد افرادی که چند کا ررا همزمان با هم انجام میدهند بیشتر احتمال دارد به فشار خون بالا مبتلا شوند .

 

9-باغبانی کنید

 

نه تنها هوای تازه و ورزش به کاهش اضطراب شما و احساس خوشبختی کمک میکند بلکه حس خوبی که از پاکسازی یک مسیر پر از علف هرز ، نظاره کردن دانه گلها یا جمع کردن چوبهای خشک ایجاد میشود ، اگر چندروزی باقی نماند لااقل برای چند ساعت ادامه خواهد داشت

 

10-به اخبار اهمیت ندهید

 

به مدت یک هفته روزنامه نخوانید و به اخبار گوش ندهید به جای آن وقتتان برای پیاده روی ، مدیتیشن و یا نوشتن یک مطلب استفاده کنید .

 

11- پیاده روی کنید

 

پیاده روی اضطراب را کم میکند اگر حیوان خانیگ دارید با خود ببرید حس بهتری پیدا میکنید .

 

12- هوا را استشمام کنید

 

تحقیقات نشان داده مزایای آروماتراپی ( به کار بردن بوی خوش برای تغییراحساس) در کاهش اضطراب ، واقعی است .

 

13- به بازار بورس بی توجهی نشان دهید

 

سرمایه گذاران زیرک میدانند که زمان مشکلات مالی را درمان میکند ، پس سرمایه های خود را به زمان بسپارید و به خود استراحت دهید

 

سایت فروشگاه شرقی جدید ترین فیلم های روز فروش فیلم های جدید روز خرید فیلم های جدید خفن هک موبایل نرم افزار هک موبایل حرفه ای هک موبایل 100% کارت اینترنت مجانی کارت اینترنت رایگان جدیدترین عکس های ایرانی عکس های خارجی توپ بهترین سایت عکس جدیدترین جوک اس ام اس جملات عاشقانه تولد دانلود بازی اکشن خارجی بهترین سایت ایران وبلاگ جال ترین مطالب اینترنت سایت توپ پربازدیدترین سایت تبادل لینک تبادل بنر تبادل لوگو لینک باکس بهترین لینک ها اخبار جدید اخبار ورزشی فوتبال کانال شبکه برنامه رایگان دانلود رایگان نرم افزار موبایل نوکیا سونی اریکسون کلیپ خنده دار دوربین مخفی نفوذ در دلها عاشق شدن شادی ازدواج فیلم کمدی ارزان بهترین سایت عکس جوک اس ام اس فیلم مجانی خرید پستی خرید اینترنتی محصولات جدید خرید فیلم سی دی

 

 

14 - به یک محل ارام و ساکت بروید

 

کتابخانه ، موزه ، باغ و مکانهای مذهبی ، محلهائی آرام در دنیای پر هرج و مرج امروز هستند . یک محل ساکت و آرام در نزدیک منزل خود بیابید و آن را محل آرامش خود قرار دهید

 

15- برای کارهای خیرخواهانه داوطلب شوید

 

کمک کردن به دیگران باعث میشود تا شما مشکلات خود را در دور دستها ببینید و نیزبه ایجاد ارتباط اجتماعی هم کمک میکند . مطالعه نشان داده کارها یداوطلبانه شش جنبه خوشبختی را بهبود میدهد که عبارتند از شادی ، رضایتمندی از زندگی ، عزت نفس ، حس کنترل بر زندگی ، سلامت جسمی و عدم وجود افسردگی

 

16- زمانی را به تنهائی اختصاص دهید

 

هرچند بودن در جمع به کاهش اضطراب کمک میکند ولی گاهی نیاز دارید مدت زمانی تنها باشید و به تجدید قوا بپردازید .

 

17- هوشیارانه قدم بزنید

 

آنچه شما با ذهنتان انجام میدهید در حین قدم زدن میتواند قدم زدن شما مفیدتر کند

 

18- ارتباطات نزدیک با دیگران را دراولویت قرار دهید

 

مطالعه بیش از 1300 مرد و زن درسنین مختلف نشان داد در کسانیکه دوستان نزدیکی دارند احتمال اینکه فشار خون ، سطح کلسترول ، قند خون و هورمون استرس طبیعی داشته باشند خیلی بیشتر از کسانی است که دوست نزدیک ندارند .

 

19- از روح خود مراقبت کنید

 

در مطالعات متعدد دیده شده که افراد با فعالیتهای مذهبی شادتر از دیگران هستند و بهتر میتوانند از عهده اضطرابها و خطرات برآیند . برای بسیاری از افراد ایمان ، یک حس حمایت و مقبولیت تفکری بی انتها برای غلبه بر پریشانیها و غمهای زندگی ایجاد میکند .

 

20- خوشبختیهای خود را بشمارید

 

افرادی که هر روز روی جنبه های مثبت زندگی خود تاکید دارند مثل ( سلامتی ، دوستان ، خانواده ، آزادی ، تحصیلات و ….) یک سطح بیشتری از رفاه و خوشی را تجربه میکنند .

 


نوشته شده توسط : علی